Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Salam dan Cium pipi sebelum masuk pagar tadika..

Thursday, May 19

Pagi ni, cam biasa la saya kena anta nuqman ke tadika dia kan..sebelum gi sana singgah jap beli nasik lemak nuqman request nak nasik lemak arini..pas dah beli, anta la dia ke pintu pagar tadika..

Sampai2 je keta depan pintu pagar tu, nampak la 2 3 budak lelaki ni dok depan2 pagar tempat mak park keta nk drop nuqman..nampak nuqman cam nak jerit kat kawan2 dia suh pegi jauh..mak pun cakap la ngan nuqman cepat la salam ummi gi masuk dalam..nuqman refuse nak salam2 cium pipi macam biasa..mak tanya la..."nape, kawan-kawan nuqman gelakkan nuqman ke buat camni pagi-pagi?"...dia jawab.."aah dorang gelakkan saya"..

So mak tanak la nuqman kena ejek mak cakap salam je cukup lah...bukak je pintu keta dengar suara budak2 ejek dia "ape la salam sayang2"..rasa geram pulak ngan budak2 ni..

kalo korang, korang rasa apa ye?kita ni seboleh-bolehnya nak ajar anak2 berkelakuan sopan dan hormat pada orang tua..tapi bila gi sekolah kena ejek sebab buat camtu, macammana korang rasa?tak ke buat budak2 ni jadi ralat nak buat benda2 camtu?memang la nak marah pun dorang budak lagi..n maybe mak pak dorang tak ajar anak2 dorang macam tu..tapi jangan la ejek pada budak2 yang dah biasa buat camtu..hmmm...hari ni baru tau nuqman kena ejek sebab buat camtu..nuqman tak penah citer plak..ni baru nampak ngan mata kepala sendiri...haihh..tak baik budak2 ni..

4 sweet thoughts:

fazilzura said...

kalau zura, zr jwp je.. 'jgn jeles je anak2... untie ni syg sgt2 kt anak untie, mak korg x wat cmni ke? rugi la.. dpt pahala tau '...
sure dak2 tu diam

genny da bomb said...

hahaha zura..pg tadi sbb kalut nk pi keja takdan nk cakap kat nuqman..pasni nk cakap ng nuqman, mak dorg tak sayang dorang la tu, tu yang dorang tak buat..hahahaa

n.a.j.w.a said...

bdk2 yg ejek tu sure x diajar mcmtu..so maybe sbb tu depa rsa pelik tngk nuqman kiss hg.. hg jgn la ckp kt nuqman kalo x kiss tu maksudnya mak depa x syg depa..jgn bg input negatif camtu sbb depa sgt bdk lg..apa kata hg ajar nuqman galakkan kwn2 dia buat mcm yg dia buat..cth suruh nuqman ckp "kwn2, sy syg ummi sy..ummi sy suka bila sy kiss ummi sy.. kwn2 kiss la mak kwn2..mst mak kwn2 suka.." : )

genny da bomb said...

alah hang ni najwa..aku cakap main2 ja la..mmg aku suh nuqman cakap camtu sbb saya sayang sangat ummi saya..dia dh ckp ng kawan2 dia apa yang aku cakap pn..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino