Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Mari ke Ladang Anggur semua!

Wednesday, June 16

haaa..meh nk story2 sket pasal anggur ni..saya ni mmg suka sangat makan anggur dari kecik lagi..sampai la dok terbayang bila la boleh nk duduk bawah pokok anggur n makan buah2 anggur kat bawah pokoknya..dulu2 masa kecik2 tatau pokok anggur tu cemana..so selalu la membayangkan pokok anggur ni adalah pokok cam ala2 pokok rambutan cuma rendah sket..buahnya berjuntai2 camtu la..hihi..bagus2 kecik2 kuat berangan..dulu mana la ada orang tanam anggur kat sini kan...

Dengan teknologi yang ada skang dah membolehkan anggur ni ditanam dekat Malaysia jugak..dulu masa ada kat perlis..tak pegi pun hoho tak berkesempatan nk pegi..lagipun perlis tu panas laa huhu..merasa la dulu dok perlis dengan suhu 40 celcius ok..panas sungguh zaman skolah dulu..

dan yang terkini..yaaa...anggur dah ada jugak ditanam dekat kampungku..yeszaaa...peluang keemasan jangan ditolak..balik lampung baru ni disamping balik sbb kenduri kawen sepupu,amik peluang gi ke ladang anggur la...

tempatnya berdekatan dengan Tasik Beris,Sik Kedah..dalam 14km dari pekan Sik

mesti kena pegang buah anggur..petik tak dapek huhu

terjuntai2 buah tu..gerammm


nuqman tak suka makan buah..tp seronok bleh tengok pokok anggur hehe

huhu ni yang paling rendah yang bole letak kat sebelah pipi..lain2 tinggi..bole pegang je la


geram dakk..lebattt..hish kalo bole petik ni mmg beshh aaa..



lagi...


dan lagiii..


ni antara version2 buah nye kot..


ni version lain sket..beshnyyeee
ni version yang berjaya ku amik makan..hahaha..manissss...(sape nak pegi jangan cakap aku ajar plak ek..haha)


ahaks...wanita sebalik pokok anggur..

nuqman dah kepanasan

abah je leh buat camni..sebab dia tinggi huhu

bole amik gambo camni je la bagi orang tak bape tinggi


dari luar


ni bagitau ladang2 anggur yang ada kot..n berapa jauh dari Malaysia

ada pondok lepak2..


Sangat la best pegi..walopun panas sungguh kat dalam tu..terpaksa cepat2 tengok dalam tu sebab hari nak ujan..kena cepat2 masuk keta la..lepas ni takde dah la nk berangan2 dok bawah pokok anggur..dah dapat dok bawah pokok anggur dah ..hehe..sesapa terasa nak gi..sila masukkan dalam list tempat lawatan anda kalo nak pegi Kedah ye..mesti pegi!!!

10 sweet thoughts:

Siti @ nurie said...

aduh...kalau ct yg pergi cnfirm dpt mkn buah segar..sbb tuan punyer ladang sian tgok mak buyung ni..ha ha ha..terbaek dari ladang punyer...sekali tgok, cm buah anggur tiruan lak..ha ha

Miss Moon said...

wah menarikkkkkkkkkkkkkkkkkkk ada anak pokok tak utk di jual

fazilzura said...

wahh besh nyeeeee..

x sangka leh idup kat msia

atty's said...

beshnya rasa mcm kt overseas..hah ..

kirana said...

tka leh beli ker geni..
kalau leh petik mcm stoberi tu syiok gak

genny da bomb said...

siti,mmg tak buleh petik..tu yg curi2 kekeke..

moon- err takde la plak tanya ada anak pokok ke dak..huhuhu

genny da bomb said...

fazilzura - kena ada suhu tertentu kot baru leh tanam hehe

attys - aah hehe ase cam dok ober the sea plak kan hihi

kirana - ana..bole beli..tapi masa aku pi ni dah abis..depa nak petik keesokannya tu huhu

EnO said...

wahh.. beeesssstttt nyeeeee..... nie yg tetibe nak makan anggur niee.. terliurr dennn.. adussss... akakk rr nieee...

genny da bomb said...

ala dayah..kalo lapar anggur bole je gi beli..heheheh..ni nk petik ni tak dapat nih..haihhhh gerammmmm

Lovely Bella said...

waaa... anggur.. i like!! huhuh moh kt buat lawatan ke ladang anggur ramai²..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino