Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Saya pregnant !!

Tuesday, March 22

Yup, sudah terang lagi jelas dengan ticker tu kan..ye setelah nuqman nak masuk 6 tahun April ni..tahun ni nuqman akan dapat adik..insyaAllah...setelah dok menjengah blog orang lain yang peknen,beranak,jaga baby(ingat lagi ke ni saya ni)..now my turn pulak datang kembali..hihihi..harap semua kawan2 blogger, semua yang baca blog ni dapat mendoakan kesejahteraan saya sepanjang proses mengandung sampai la bersalin nanti..doa kalian amatlah dihargai...semoga saya sentiasa sihat,cergas,aktif,baby pun sama sihat sempurna semuanya sepanjang tempoh ni..aminnnnn..semoga semuanya dipermudahkan..

Bila tau peknen??ermmmm..saya ni irregular period..maksudnya..period tak tentu..kadang cepat..kadang lambat,memang dari zaman sekolah pun macam tu..dulu bangga sebab tiap2 tahun bole posa full..hahahhaa..so kebetulan dah lewat sikit..tapi ingat biasa la..tapiiiii...tapiiiii..abah telah menunjukkan simptom2 yang lebih kurang masa mengandung nuqman..dalam hati..ermmm..adakah???adakah???(dok terpikir2 dalam hati la kan)..masa nuqman dulu..2minggu lebih kurang sebelum tau peknen..abah muntah2..loya2...demam..time tu ingat salah makan..teruk gak la abah time tu..so ingat keracunan makanan la..pastu kebetulan tak period..lepas 2 minggu period tak mai time tu..cek2 positive...erkkk..so meaning abah la dapat simptom2 orang mengandung dulu..hahahahhaa

Kali ni..sama jugak..lebih kurang 2 minggu sebelum tau jugak...abah demam-demam..demam kebah demam kebah..tak jugak lega-lega...kebetulan period tak mai lagi..tapi buat biasa je dulu..dalam hati memang dah terdetik..ke???ke???ke???(macam kata buk pilla haha)..cakap ngan abah..ntah-ntah saya ni peknen ke..terus la beli pregnancy test...2 sekali beli..cek first time..time tu lewat bape ari tah..negative...ok..salah la kot...tapi...abah ni tak jugak sihat-sihat..berpanjangan demam kebah demam kebah dia tu..tak panas sgt...cuma dia kata dia tak larat..(hahaha kan bagus kalo dia take over segala loya2ku skang ni)...pastu ingat, dalam 4hb feb cek lagi...negative lagi..so ok la..memang takde la kot..saja abah nak manja-manja nak demam lama-lama la kot (kurus sikit abah time ni) ..10hb, saya la plak ase tak sedap badan...sakit tekak,selsema..takde demam lagi..11hb,dah ase tak larat..pi la jumpa doktor nak amik ubat jugak..tapi bagitau gak la kata dah lewat n dah cek sebelum ni negative...so doktor bagi la ubat yang selamat untuk orang peknen..walopun blom lagi peknen time tu..hihi..tapi amik saje la..makan la 2 bijik..pastu tak berani..sebab lom period2 lagi jugak..

Dan sepanjang 10-13hb feb ni la emosi saya sangat terganggu...sedih betul..tapi tanak la cerita..biarkan berlalu di angin lalu je la..13hb adalah hari makan-makan sedunia saya,sebab nak melupakan tekanan yang dihadapi..14hb feb...pi keja cam biasa..Waktu lunch..teacher nuqman call..katanya nuqman demam panas...dok menangis je..alamak..terus call abah...suh abah amik nuqman kat tadika...dalam hati..ermmm...adakah???adakah???hahahahahhaa..takkan sampai anak pun demam huahahaha..balik keje..pi sambar lagi 2 pregnancy test..cakap ngan abah..semua orang dalam umah tak sihat ni..nk test skali lagi la..terus sampai umah tu terus naik cek...sekali....DOUBLE LINE BLUR2???terkujat sekejap...terus panggil abah...tolong kompemkan...abah pun errr errrr ye la tu kot..hahah..siyes time ni speechless..ngan nuqman dok merengek2 kat bawah..gitau nuqman dia nak dapat adik, ngan dia demam..dia pi menangis plak time tu..hahah..

so 14hb double line...15hb Maulidur Rasul...17hb saya memang amik cuti utk besday saya..so..triple celebration macam saya ada cakap sebelum ni lah...hihihi..Maulud Nabi..besday..peknen...Alhamdulillah...walopun masa dapat tau ni blurrrrr sangat rasa...sebab macam dah lupa apa nak kena buat suma..huhuhu..so 17hb tu, sempena besday..saya telah ke klinik untuk kompemkan..and kompemla saya peknen di situ...SEKIAN...TERIMA KASIH..maka semuanya...doa kan lah saya sihat sepanjang proses ini n semuanya berjalan lancar....aminnnnn



scan pada 16hb March..yang bulat tu lah sarung baby..baby kecik lagi dalam perut hehe


15 sweet thoughts:

anies said...

tahniah... i loike... :)

attyfir said...

tahniah..takecare ..

siti noriza saleh said...

wah..bestnyer....tahniha..tahniah...sana sini org peknen..best best,,....take care ye

genny da bomb said...

hehe sitot..ai follow uuuuu!!

kak ty, tq!!

siti@nurie - hehehe..wansu pun peknen kan..sahabat karib peknen sama2 kekekek

Anonymous said...

WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH tahniah .. besh nyeee... leps ni doa2 tuk zr plak yek ..

nasazfrog... said...

genny tahniah yer.. ermmm akak masih lagi lam proses,, hehehe,, nak jugak... :)

E K A said...

congratz...sonok dgr org pregnant.semoga sinar itu juga muncul utk saya.doakan saya ye

genny da bomb said...

zura,nasaz,eka....berkat masin mulut ibu mengandung, saya doakan korang semua mengandung jugak tahun ni..aminnnnnnn...sambut sambut jangan tak sambut..hehehhehe

Diarihatiku1976 said...

wah..bestnyer....tahniha..tahniah.

genny da bomb said...

diarihatiku1976 - tq tq!!awak juga saya doakan moga2 peknen tahun ni ye!!aminnnnnnnn

~ f i d ~ said...

Congrats Genny, Take care xxxx

PUAN NANA said...

kak genny!!
tahniahhhhhhh.. ;p
best.. *tetiba teringin*
;)

genny da bomb said...

kak fid..tq!!

nana..hehe ape lagi..saif dah besar dh tu..huahahaa

mama uzma said...

taniah2
tumpang gembira...
take care ye kak

regreatnosoul said...

tahniah semoga akak beroleh rahmat dari Allah.When I see the baby I teringat dekat my sister in law..Dia pun mengandung juga...
Akak i follow dah your blog ok...

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino