Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Pokok-pokok di laman yang seciput

Tuesday, September 8

lama tak update pasal umah kan..hmm..takde apa sangat perkembangan kat umah tu..sama je macam last update sebelum ni..ada la lagi beberapa major wishes yang blom dapek direalisasikan sepenuhnya..hmmm takpe la pelan2..janji bila nk buat nanti takde la main tangkap muat buat je..buat masa skang ni tak banyak masa nk gi sevey2 deco untuk rumah..kalo yang major tu lagi la tak dan nk celah kat mana..ntah apa yang bizi pun tatau la hihi..

haa..dulu kan masa mula2 ada la menanam beberapa pokok kan..ha..ni la perkembangan dorang..bila dah nmpk camni ase cam nk gi tambah pokok2 lagi plak..rumput tu mcm tak cantik lah..setompok2 lambat je tumbuh..kena gi beli sepetak2 tu tanam..haaa..baru puas ati hehehe..

pokok bunga melati or jasmine...ye ke melati nama dia???cam lupa plak...wangiii jek banyak bunga..sampai keluar pagar bunganya haaa..

ni pokok2 lain..mak tatau namanya huhuhuhuhu..dah gemok2..

pokok kunyit..pasni nk buat rendang ke apa potong je sini hihi..


ni mama tanam..pokok misai kucing..tapi mak tatau sangat apa fungsinya..rasanya macam untuk orang kencing manis or darah tinggi kot..membesar dengan jayanya pokok2 ni..
rasa cam nk gi cari pokok2 limau nipis,daun kari,pandan..aaa suma la rasa nak..tapi kang penuh plak laman seciput tu...sape nk berkebun kang..huhuhuhu..

7 sweet thoughts:

ANAKIRANA said...

daun misai kucng tu rebus utk org darah tinggi kencing manis tu

laman aku hancurrrr..pokok2 mati ehhehe...rumpout pon dah berjela panjang..tukang potong dah jadik malas..sabor jer la

Anis said...

Wahh.. caya lah Genny!

Walaupun umah aku di atas angin dan tiada tanah pamah untuk bercucuk tanam... tapi umah aku ada pokok daun kunyit, daun pandan, daun kari, pokok limau purut, lidah boya (yang ni sangat sehat) dan money plant yg dah menjalar ke mana aja. Semua tanam dalam pasu ja. Pokok daun kesum (utk laksa tu nama dia daun kesom kan?)aku dah terkorban akibat serangan hama. Aku tgh berkira2 kawasan balkoni untuk tanam pokok serai dalam pasu... aci tak? kekekeke

genny da bomb said...

kirana-hahaha ana...laman aku yang seciput tu pun lebih kurang ja..tu lagi ciput tu aku dh malas...kakakaka..

anis - wahhh hang lagi sakan menanam hihi..aku ni kena beli yang dah siap ditanam baru tumbuh kot..kalo aku tanam sdiri kang tak idup huhu

Fiena said...

bunga melur la... apa plak melati
hahahahah
sukati hang ja bg nama

ha.. apa lg.. tanam la rumput petak2 mcm aku
hiihih

genny da bomb said...

fiena-haaaaaaaaaaa kan aku cakap mesti salah...aku dok rasa salah dah hahahahahaha...tapi tak mai nama melur tu kekekeke

OneSue said...

kak...rajin2 la cabut pokok yang menumpang pasu tu cik oiii'

hahha...dah nampak rumput lagi banyak dr pokok nyer,,,:P

genny da bomb said...

sujaihah- kan akak cakap...ada hati nk berkebun..yang sedia ada tu pun malas nk cabut hehehe..tgk le kalo rajin clear la nnti natang tu..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino