Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ape nak jadi?Ape dah jadi?

Thursday, May 13



Kenapa rasa boring nak membaca paper lately ni?kenapa la isu sama tak habis habis lagi diperdebat n berlanjutan dalam tempoh yang lama?adakah wartawan ketandusan isu nak dibincangkan atau masyarakat kita hanya bertumpu pada kisah kisah macam ni saja?Kisah-kisah macam tu saje ke yang boleh melariskan akhbar2 ni?kadang-kadang saya tidak berapa setuju dengan isu isu yang tak patut diperbesarkan tapi diwar-warkan sehingga boleh mencetuskan perang mulut sesama rakyat..Cerita seperti kahwin cerai para artis,politik yang tidak berkesudahan,cucuk jarum sana sini..haih..sangat tidak bagus..takde yang menjana minda..taktau la pandangan orang lain kan..bagi saya..sudah sudahlah cerita macam ni..tak habis habis..

Sekarang pulak banyak kes pembuangan bayi..yang ni takpa lah kalau banyak dipaparkan..boleh memberi kesedaran tentang betapa anak anak kita pada zaman sekarang ni terdedah dengan benda-benda macam ni jika kita tak ambil tahu perkembangan mereka.Anak-anak dibawah umur keluar lewat malam tanpa pengetahuan mak pak..kalo takde apa-apa ok lah..kalo buat salah sehingga melibatkan polis macam yang berlaku lately ni??Saya teringin sangat nak bagi pendapat pasal hal ni..tapi saya simpan sajalah..tanak la penulisan saya nanti dijadikan isu pulak..hehe..saya berblog untuk suka-suka bukan untuk mencari musuh..hmmm..Agaknya apa pendekatan yang terbaik yang boleh kita buat supaya perkara-perkara macam ni tak berlaku dikalangan anak-anak kita. Kalau ditanya jawapan budak-budak yang buat kerja ni..jawapan standard dorang,mak pak tak amik kisah pasal dorang,mak pak sibuk bekerja,takde masa nak layan dorang,kawan-kawan lebih memahami...hmm..ye ke salah mak pak semata-mata?kemajuan teknologi yang disalahguna??diri sendiri??

Risau bila pikir benda-benda macam ni..nak jadi surirumah nak pantau pergerakan anak,mana boleh..masih belum mampu nak hidup dengan pendapatan seorang je..masih banyaaakkk benda yang tak dapat disempurnakan lagi...hmm..nape la aku risau pasal benda2 ni ye??padahal anak kecik lagi pun huhu..hmm tak salah kan kalo risaukan anak bangsa kita sekarang ni..saja berfikir sekiranya kita berada di pihak mak pak yang anaknya buat kesalahan macam ni..agaknya apa lah yang dorang rasa kan..harapan semoga anak-anakku dipelihara dari benda-benda negatif macam ni..Aminnn..

kalo nk diikutkan banyak lagi kerisauan dalam diri mak ni..mengalahkan PM pulak kadang kadang..huhu..macam-macam lagi la yang berlegar dalam fikiran ni..tak semuanya bole diluahkan..kalo la apa yang ada dalam otak ni boleh diluahkan macam ala-ala projektor,macam iklan susu apa tu yang imaginasi budak2 bole nampak tu kan..agaknya berlapis-lapis jadinya segala apa yang saya pikir ni..pasal negara,pasal kerja,pasal keluarga,pasal masa depan,pasal macam-macam pasal lagilah hahah..

Ape la yang aku bebel malam2 ni haaa???korang jangan pening ye..saya menaip je apa yang terlintas dalam otak sekarang ni..mungkin cerita tunggang terbalik..tapi tak kisahlah..janji terluah jugak sikit2 apa yang asyik dok fikir je nih..hmmm


GAMBAR-GAMBAR IHSAN ADIK GOOGLE....




2 sweet thoughts:

encik tikus said...

Berceramah panjang akak kali nih yee,hehe :D

Lovely Bella said...

naseb baik bella rajin bace .. pjg tul nih.. mesti dh lame terpendam kat hati nih.. bukan mak bapak yg patut di persalahkan 100% ade jerk mak bapak yg dah didik dr kecik jadi insan yang baik tp bile besar.. jd len.. tuh sume.. atas individu tu sendiri.. :)

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino