Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Selang ke straight??

Tuesday, August 17

hmm...dilema plak jadinya..mula-mula suka..skang ni serba salah la pulak jadinya..

sebab apa?si nuqman ni la..mula2 suka sebab dia mampu puasa penuh..skang ni rasa macam serba salah pulak..nonstop dia puasa..siap arini cakap ng dia takyah puasa,tapi dia kata dia nak puasa jugak..baru seminggu dah nampak sekping dah huwaaa...dah le makan mak ase cam tak kenyang jek(ke sbb perut dia kecik dia makan sikit je dah kenyang ek) dia makan time bukak posa..tapi bila pegang perutnya memang terik la..hihi..tapi terik dengan air la yang banyak..

bila mak masak kat umah..dia kata takyah masak dia nak beli kat bazar...abih camno la mak nak masak kat umah kan..nak kena ngikut selera budak kecik ni la jugak,cam bagi semangat la kat dia nak posa kan..bila gi bazar..tanya nak makan apa..tak tahu..aduhai nuqman..dilema ummi ok..ummi ni takut kamu tak cukup makan..nak makan apa pun taktau cemana la ummi tak susah ati..huhu..nasik memang jarang la nak makan..makan naget,dadih,air soya,cookies,coklat..ayomaaa..menu apa ni nuqman..huhu..

nampaknya hari ni kena paksa gak dia makan nasik..kena carik nasik warna2 kat dia arini..harapnya dia makan la..nak suruh tak puasa dia nak jugak puasa...jangan cukup 30 hari berat nuqman turun banyak sudahhh..kalo mak yang turun banyak takpe kekeke..

korang2 cuba tulis makanan apa yang selalunya bole menarik minat budak nak makan ek..susah la nuqman ni..makan benda2 yang merapu2 camtu..hmmmm..

kalo pegi bazar mesti emo terlebih..kalo beli tak ikut spec dia..dia nak soya dalam plastik..ummi beli soya dalam botol..kat situ gak dia meraung..abihhhh...itu je yang ada..kena la tahan telinga dia meraung sampai masuk dalam keta..dia kisah sebab soya tu dalam botol..cemana nak bagi sejuk ais tak bole masuk dalam botol..haiyo nuqman..penat ummi explain takmo paham2..bila balik umah tunjuk kat dia baru la sengih..huhuhu..sian ummi ni haaaaa...

13 sweet thoughts:

Najwa said...

kalo dia xmo mkn nasi time buka beli la murtabak ke, soto ke, bihun sup ke bg dia mkn dr bg mkn nuget, coklat..adeiii..tak cukup zat nnt..

genny da bomb said...

anak aku memilih makan la najwa..dia tak makan benda2 camtu..anak aku bkn jenis makan semua benda

Miss Moon said...

olo sian nuqman ...sama isk pun sekeping dah suar skola longgar pastuh kan ,,,tanya makan tak dia kata tak isk kan puasa tappi isk minum air banyak ...ha vleyyyyyyyyyyyyy sebab kiter kata poser tak ley makan hahhaha

tew la moon suh dia sekerat ari dulu cam sian pun ada

genny da bomb said...

moon..tu lah..arini suh dia jgn posa..dia nk posa gak...serba salah plak jadinya..bila kat skolah suh ckgu dia bagi makan dia kata dia posa..huhuhu..

bila tanya nuqman posa tu apa..dia kata takleh makan n minum..haha..mmg dia tak makan minum la..huhu..

Anis said...

Roti john!
Satay!
Kebab!
Kentang spring!
yong to fu - ball ball tu la..
burger!
nasik ayam (nuqman kan suka nasik ayam ummi dia)
bubur lambuk
bubur kacang, bubur jagung
agar-agar warna warni yg ada buah

kalau ummi buat bento, nuqman mesti mauuu.... :D

genny da bomb said...

haha anis..expert betoi hang no..hehe..nasik ayam aku tu kena tgu ari cuti la..haha..

masalah dia tu la..bila tanya nk ke tak..suma tamau..camno la nk beli kat dia hmm

wan sujaihah said...

ha ha ...pening pulak bila anak rajin pose...takpe nukman takder cekup monthly cam omey...berat turun pun takder nurse bebal..he he

Encik Tikus said...

kesian akak kena buli dgn nuqman. hehe ;)

Anis said...

"masalah dia tu la..bila tanya nk ke tak..suma tamau..camno la nk beli kat dia hmm"

Kalau tanya mmg la dia cakap takmau, dia takut hang marah plak nanti. Bagi saja duit kat dia... suh dia pilih sendiri... mesti byk dia borong nnt. hehehehe...

genny da bomb said...

anis - takdenye dia camtu..dia main mintak je kalo dia nak apa2..smlm dia tak ikut aku beli..aku je redah ujan beli..beli nasik ayam dia makan abis..hehe

genny da bomb said...

wan su - hope berat dia tak ilang banyakla..puas suh takyah posa nak posa plak dia..agaknya ikut kawan2 tu..

en tikus - apo nk buat farith..hadap ja la huhu

JJay said...

aku suka ikut anis makan..anis mmg terer bab2 makan ni..
hahahaha..
geni ..hg buat nasi warna wani..nasi pelangi tu..pe ntah nama dia..nasi minyak yg kalerful tu...ingat dah..nasi minyak ujan panas...nasi kerabu biru jek, boleh la try.semalam beli nasi kerabu kat ayesh...

genny da bomb said...

jjay - mmg kena beli nasik selain warna putih la...skang ni hari2 aku beli kt dia nasik ayam..tgk arini kalo ada nasik beriani ke aku beli plak..hehe..skang ni dia dh mkn nasik dah aku tak risau sgt la..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino