Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

menu semalam..hari keja mmg menu yang pantas je

Wednesday, May 20

yaaaa...semakin berasap2 dapur umahku..hahah..jgn minggu ni je sudahhh..hehe..smlm balik keja ingat nk wat asam pedas..sbb pak mentuaku kurang sihat..dia rasa nk makan asam pedas..skali abah dah gi beli asam pedas masa lunch kat pak mentua...mentang2 le opis dia dah dkt..asik balik je waktu lunch..aduyaiii jelesnye makkkkk...

so balik keje smlm..tanya la pak mentua nk makan apa kan..dia suh rebus ikan tongkol @ mambu @ kayu @ aye..hahah..macam2 nama ikan ni kan..abah balik keja awal gak smlm..odw balik mak dh suh dia rebus siap2 ikan tongkol tu..mak ingat pak mentua nk suh goreng je..mak tak penah masak ala2 cam singgang ni..kalo singgang kelate ni warna putih saje..tp kalo mak saya masak warna kuning..calling le mak kesayanganku utk mendapat simpati memberi resepi kakakkaa..budus tul singgang pun tak gheti..mak saya cakap hai tu pun tak reti ke..kena sebijik..tu la, masa mak i masak dulu takmo tgk..tau makan ja kan..padahnye skang ni la huhu..

dah dpt resepi masak la kan..buleh je cari dlm tenet tapi takut tak sedap cam mak saya masak..hihi..so smlm masak benda ni je kat pak mentua..sayor malas la nak masak..kang mak sorang je yang makan..abah n pak mentua kurang makan sayo..nuqman pun sama..mak je la melantak sayo sorang2 nnti..


ni ha singgang...kalo kat kampungku panggil sayur air jee...

sotong goreng kicap..tp byk plak air sotong ni jadi cam kuah plak..belasah je lahh


pak mentua cakap singgang tu sedap...hihi..okla tu kot..kalo dia nk amik ati je ke cakap camtu mak tak kisah..pak mentuaku ni jarang nk komen pape kalo masak2 ni hehe..mak kira compliment lah kan kekeke..
ABAH TU,KONON TAKNAK DAH MAKAN NASIK..SUH LETAK NASIK LAGI PUN KATA TANAK LETAK KATA DIA DH KENYANG...SKALI TURUN LEPAS SEMAYANG ISYAK TGK DIA BAEKKK PUNYA MELANTAK JUGAKK..DH LETAK NASIK SATU POT...SATU POT TU DIA ABISKAN NG NUQMAN!HAH TAKLEH PAKAI LE AWAK NYE KENYANG TU ABAHHHH!!kakakkaka

13 sweet thoughts:

nazmin said...

bagus-bagus, pandai amek hati mentua...rajin2 lah masak selalu...

sujaihah said...

heheh..tau jugk akak menu aper nak mask ek..
pekmertua kak suka masakan yang simple2 ek..:)

genny da bomb said...

nazmin - hehe nazmin..penyakit "M" ni dtg sejak2 nk pindah umah dulu...insyaAllah rajin balik dah ni kakaka..harap2 jgn sekerat jalan la

sujaihah - aah wan..pak mentua akak suka makan simple2..dia bukan jenis ada mcm2 lauk amik suma mcm laki akak..dia amik 1 2 jenis je..lagipun dia tak sihat kan..nk makan benda2 camtu je la

AbahNuqman said...

Tenkiu yang, berusaha masak utk abah..yang penting dah duk dekat ni, bleh balik le coz abah ada..tau le awak jeles meles...hehehehe

nasik tu memang kena perabiskan, sian nuqman makan sorang2 so abahnye temankan ajeww (alasan!)

CikBee said...

aku panggil masak pindang..hehehe

genny da bomb said...

abah - sian a.k.a pucuk dicita ulang mendatang..hahah..abis la awak nye diet2

cikbee - oo ya ka..mak aku panggei sayur air jaa

cikda said...

genny..
aku pun suka sayur air nie..seperti biasa a merap suh mak aku masak...alasannyer..klu aku masak sendri sure xsedap..xsama mcm mak masak..

Lenny said...

genie... nak sotong tuhh....:P

genny da bomb said...

cikda - tu lah..aku ni bila nk kawen baru blajo masak..mmg cenggitu la sll..calling2 mak nk masak cemana kakakaka..yang penting kna tau nk balance garam gula ja..hihi

Lenny - lenny amik le..amik gambo tu jek la..sotong2 tu suma dh selamat dalam perut hihi

my little family said...

tu dia, dah sinsing lengan bj nampak..kekeke..apa2 pun mmg nmpk kesedapannya..meleleh air liur akak nih..hahaha

genny da bomb said...

my little family - kak ayu,takkan ng singgang pun dh meleleh hahah..tp kadang simple camni yang wat kita selera kan..

smlm makan pun pak mentua (kak ayu panggei apa kat dia ek hehe)makan lagi singgang tu sbb ada lebih..dia abiskan suma hihi

kirana said...

aleh geni...berasap sbb pak mentua ada tue..nk tunjuk skill la tu ehehhehehe

genny da bomb said...

kirana - hahahahahhahaa...weh smlm pak mentua aku dh tadak pun berasap gak aa dapo aku...makan umah jugak oooo..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino