Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Bila ummi jadi mak, Abah jadi ayah...

Thursday, March 18

Semalam balik keje..macam biasa la kena amik nuqman sebab abah ada kelas sampai ke petang..dah amik nuqman tu..bawak la dia gi makan kat PKNS Bangi(mana lagi kan hahah)..kat Cempaka Rimba lah mana lagi..dia mintak KFC tapi mak tak soka KFC..dh tak sedap cam dulu2 dah..or dah ilang minat kat KFC ke tatau la jugak hehehe..

Makan2 plus tapaukan untuk abah..bawak la dia round cari menan..menan beli yang murah2 je..tu pun kat 7e jek sbb nk kejar balik solat maghrib kan..dah dok santai2 layan nuqman sambil tengok TV, tetiba nuqman cakap :-

Nuqman : "ummi,aritu ummi cakap kan mak,mama,ibu,ummi,mummy tu sama kan?
Saya : "Aah ye sama semua tu..macam abah,ayah,papa,daddy,abi pun sama jugak"
mula la lawak yang dibuat oleh nuqman
Nuqman : "Mak ni..kenapa asyik tengok cerita Mak saje..saya nak tengok cerita saya pulak"
Saya : "hahahah, nape nuqman panggil ummi Mak pulak??"
Nuqman : " ye la..kan sama je"
Saya : "ooo ok..tapi panggil la ummi"(tapi dah gelak bukan main..ase lucu plak sekali sekala dgr dia panggil mak)
Nuqman : " Mak, Ayah ni nk kena betul la..nape Ayah ni tak balik2 lagi" (adoi laa...nk gelak betoi dia tukar panggil kami gini)

so saya layankan aje la dia nye nak tukar panggil ni

Saya : "aah nanti Ayah balik nuqman marah Ayah ye"
Nuqman : " iye..nak kena belasah Ayah ni" (amboi mana plak dia belajar belasah ni hahaha)

Dok tak lama abah pun balik..bukak je pintu terus dia panggil "Ayah!!!Ayah!!"..adoi makkk..kelakar je bunyinyeee..abah pun blank2 kan..mak pun explain la pasal apa dia gitu kan..abah pun apa lagi..sambung ng mak la gelak2..siap sound abah "Ayah ni..kenapa Ayah balik lambat"

Memang semalam angin nuqman panggil kami ni Mak N Ayah..huhuhuhuhu..pasni tatau la dia nk try panggil apa pulak..dah le bahasa skema..memang jadi bahan nk gelak la...


10 sweet thoughts:

Siti @ nurie said...

sama ngn mia...sekrg ni dia x nak panggil "ibu"..dia nak gak panggil "mama"..boring betul...
ada sekali tu marah dia " mia, kan ibu ckp, baju kotor masuk bakul"
dia leh jwb" mamalah...kn(bukan) bu"..

ish..dia lak betulkn ayt kita,,

Lovely Bella said...

hehehe... ok ape dari die panggey.. daddy.. n mummy.. hohoho..

encik tikus said...

bagos,bia dye blaja byk perkatan
nanti jadi mcm saye?!
???

kirana said...

haha aiman lak saja2 panggey aku mommy...
tiba2 jer..ok mommy..gelak2 lak tu..nampak nau nak main2

KoLAm SaKInaH said...

dia nak adik la tu........baru skema dia hilang.........ayuh mulakan , hehehe..

genny da bomb said...

kolam sakinah - erkkkk???no comment hahahha

cikda said...

boleh plak terpk gitu anak hg..agaknyer kat neseri sure dok gossip pasal parents...pastu konfius..apasal x sama nama

JJay said...

hahahaha..lepas ni panggil mama n papa lak....

deeja said...

salam mama,org taiping mai lawat

Pelangi said...

hahaha..nuqman ni x abih-abih wat lawak..umar kdng mai angin mat salleh dia mula la pnggl aku Mummy..hehehe

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino