Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hatiku sering merindu...

Wednesday, March 24

Jam dah pukul 12.30 malam..tapi mata masih tak terasa nk lelap..nuqman pun segar lagi bijik mata..tengah tengok katun..hmmm..tiba tiba hati rasa syahdu kejap..

Tetiba rasa rindu pada kampung..How I wish that i'm not this far from my hometown...how I wish that I can always be there with my family all the time. Being this far,(walopun still dalam Malaysia) kerinduan pada suasana kampung sentiasa menggamit hati untuk selalu di sana. Ya, saya amat suka pada suasana kampung, tak suka pada kesibukan kota..Saya bukan jenis yang suka berada di bandar..Tapi apakan daya, tak dapat nak berbuat begitu..banyak perkara perlu difikirkan..walaupun dah lama berada di ibukota ni, percaya atau atau tak,saya masih tak expert pasal area sini..sebab saya bukan jenis yang suka mengenal tempat2 baru...saya lebih suka lepak di rumah sewa (dulu) dan berada di rumah (sekarang)..kalaupun suka berjalan2..tempat yang sama saja..agak malas nk sibuk ke sana sini..

Rindunya pada kedamaian kampung..walaupun kurang membangun, saya lebih suka suasana disana dikekalkan..tanpa sebarang pembangunan..cukuplah seperti sedia ada..tak perlu lagi pembangunan di sana..

yang paling dirindui..ibuku tersayang..how i wish i could stay there to take care of her..dan juga sentiasa bertemu ahli keluargaku yang lain..(dah sebak ni :'( )

pondok melepak di tepi sungai belakang rumah

pokok2 buah di belakang rumah..macam2 ada..


sungai belakang rumah..tempat mandi manda zaman kecilku..



nostalgia...pokok ni adalah platform untuk terjun dalam sungai..gedebushhh..

Harapan pada tahun ni,saya dapat meluangkan lebih banyak masa bersama keluarga..baik familiku sendiri dan juga famili abah..harap dapat kerap pulang ke kampung..harap kesibukan kerja tidak menjadi alasan untuk jarang pulang ke kampung..akan ku cuba mencuri masa,walaupun sekejap..sekalipun hanya sabtu dan ahad..Harap Allah permudahkan segalanya bagiku dan suami untuk merealisasikan hasrat hati ini..bagi ibu bapa kita..duit bukanlah segalanya..kualiti masa bersama itu lebih penting..sudah tentu mereka lebih gembira melihat wajah kita,berbanding wang bulanan yang kita bank in ke dalam akaun mereka..bila fikir macam ni..teringin sangat nk kerja sendiri...so that masa menjadi fleksibel..bila2 pun boleh pulang ke kampung..tapi buat masa ni..saya hanya mampu berangan...





16 sweet thoughts:

OneSue said...

emm ni betul2 rindu ni...

^ M r S ShAruL ^ said...

mmg sebak la baca blog kt ct ni..nasib la raub tu dekat..hehehe..blk hr pn blh

Lovely Bella said...

huhuh tetibe teringat wan kt kg.. cedey2... pilu...

ANAKIRANA said...

syahdu lak tgk gambar mak hang
aku pon rindu kat mak aku geni oooi...
suruh depa mai sini...tak tau bila nak mai..kena balik sana jugak la

igtkan kalao depa mai dok sini..leh lama sikit

ENCIK TIKUS said...

huuuu,
jgn sedih kak.
naseb bek tak dok kg.
heeee :D

attyfir said...

beshnya kg genny..ade sungai ..

ShAzA nUiZeAan Bt ShAfie said...

mmg shahdu lak aku bace n3 ko kali ni...ko pon sama ngan aku suka suasana kampung...x perlukan pembangunan yg "over2"..huhuhu aku ade plan gak ni...nanti 10 tahun akan datang x nak aku dok kat sini,nk balik "terengganu"..best peaceful ade pantai ...x payah jem..

AbahNuqman said...

sabarlah ummi, ada masa lagi leh la balik..

my little family / kaftanbatik said...

bestnya belakang umah ada sungai...:-)

sara said...

saya pun sama..
rindu sgt suasana kg.rindu bau rumah..bau bantal...lagi2 mak saya dok sorang2 je.

sejak kawen,nak balik kg agk terbatas.ye lah kan dah ada 2 kg..ermm...redha je lah.

KoLAm SaKInaH said...

kita sama, cuti bulan 6 ni blik lak.ejas awal2 masa tu. tak sabau se

mama uzma said...

huhu...
x ada kampung...tapi jeles tgk org ada kampung..bestnya suasana kmpg akak...damai je rasa..


psstt...kak suka masuk blog akak,suka bg ikan2 akak tu mkn..comel je

genny da bomb said...

wan - tu la wan..mmg pun hahah

mrs sharul - kalo umah akak kat raub je tiap2 mgu akak balik hehe

lovelybella - balik le kampung hehe

kirana - ana..org tua takmau mai dok sini lama2..depa takleh nk keluar jalan2 suka2 ati..kt kg tanah luas..nk buat apa pun bleh..huhu..

genny da bomb said...

en tikus - hang takpa dok ng mak lagi :-P

atty- ye kakkkk...beshhh woooooo

shaza - ha tau takpa..tp kena la jugak ngikut laki nk dok mana hehe

abah - harap2 ada la byk masa kita nk balik kg selalu..jadual awak yg pack ni huhu

genny da bomb said...

my little family- hehe mmg best kak..leh berbbq belakang umah pun bleh hehe

sara -awat dh takleh masuk blog sara??sudah ilang ka?

kolam sakinah - plan mmg dah plan kak..tapi jadual en abang tu yang pack sangattt huhu

mama uzma - hehe best oo kg akak hhehe..

kalo ada 10 org cam ina kekenyangan la ikan2 akak hari2 hehee

Mummy Dasy said...

makoiiii klu kg. camni confirm me pun rindu.. lawa pemandangan, sungai tu sejuk jek rasanya

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino