Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Nego itu penting..kena cuba walopun tatau dapat ke tak..

Thursday, July 29

haha tajuk ntah apa2 je kan..nego..or ayat panjangnye..negotiation..ha memang la setiap hari rasanya kita nego ni kan..cuma sedar ke dak je la..

Semalam, lepas balik keje nk gi kedai tayar untuk tukar tayar 2 bijik yang patutnya dah lama tukar hehe..mmg dh tak bape nak ada bunga dah tayar tu pun..sebab dok delay delay dari sehari ke sehari last2 semalam pegi la jugak..mula2 abah nk gi sorang je..last2 mak kata mak nak ikut jugak..saja bosan la dok nunggu kat umah kan..kedai tayar pun depan umah je..selalu pakai silverstone..skang dah dok bangi malas la nk gi serdang lagi dah..so pegi je la Goodyear depan umah ni..

bla bla gitau nk tukar tayar..dia gitau rega sekian2..first nego..sile kurangkan rega tayar anda..abah dh sengih2 la mendengar bininya dok menego2 ni haha..last2 dapat la kurang 10 inggit kan..ok la tu..haha..pastu kena menunggu rupanya tayar kena gi amik kat kedai satu lagi..dah la tak habaq kan pastu kena la nunggu..mak ni tak suka la nunggu lama2 ni..dah pas bebel lebih kurang kat org kedai tu tayar pun sampai..kedai pun dh tarik2 nak tutup kan..tinggal la keta mak je sebijik di situ..

pung pang pung pang dorang tukar pastu nego kali kedua..dia kata tayar makan dalam la apa la nk tukar chamber mende tah..kata kena tambah 40 inggit..oo tidak2 mak kata tanak bayar melainkan dia turun rega lagi..dia dok kata tak bole tak bole kan..mak cakap la..u kalo nego2 ng i u tak bagi ni japgi u takleh tutup kedai ni kang..hahaha..gile la mak nye cara kan..abahnye dah blah pi kot lain malu kot dengar bininye punya negotiation process wakaaka..bla bla bla mak dok keras jugak mintak rega cam mak nak..last2 dorang mengalah juga dengan mak..hahahaha..tokey kedai kata mmg ingat la muka mak ni kalo mai lagi lain kali..kekeke..mak pun cakap la..ha bagus la u ingat muka i lepas ni u kena la tahan lagi ng i ye..hehe

nuqman mmg seronok la tengok mesin2 yang ada

sile kurangkan harga kalo berurusan dengan i ok haha

sementara menunggu..si tokey ni pun cakap la..dia ada 8 kedai termasuk yang ni..apa lagi..mak pun cakap la..haaa...u banyak kedai lagi mau kedekut ngan i kan..abah dah nak tutup mulut mak ni huhu..tokey pun sengih2 aja..ya la ya la..i bagi u murah nanti..biasa la org meniaga..dia kata murah padahal dia dh untung banyak mana kan..

kesimpulannya..dapat la kurang rm30 semalam..lepas la 3 ari nye makan kann..minyak keta 4 ari pun cukup tu hehe..


11 sweet thoughts:

Lovely Bella said...

bagus gak!!! nego jgn x nego mane tau die bagi free ke sbb x mengalami tekanan mental akibat nego yg terlampau..

Anis said...

Wahahahaha.. syabas!

Genny dah tukar tayar, nnt senang nak balik raya.. yey! yey!

genny da bomb said...

bella- idaknye dia nk bagi free haha

anis - balik raya keta ni dok umah le..naik keta cikgu balik hehe

deeja said...

salam,mai lawat malam nii.

kirana said...

ganassss hang geni ugut tak bg tutup kedai hehehe

pasni tobat depa takut tgk kete hang mai kedai depa

genny da bomb said...

deeja - melawat malam ni??apa tu deeja haha tetiba ai tak paham..

kirana - haha aku mmg sll gitu aa pi mana2 pun satgi tokey kedai mesti ingat muka aku sbb suka betoi mintak kurang...kalo jusco care4 semua tu bole kurang2 harga mau depa pun kenai aku hahaha..

atty's said...

kadang kan kelakar.kan..kita nie ..puas leh nego .yg laki duk jauh2 ..

mcm tu lah gak ngn kty .
tak puas ati selagi tak dpt nak nego ..takut laki aku nengok..wahhahaahha..

lepas tu yg untung sapa..kita dan keluarga kita juga kan .taukeh kedai tu .takde rugi mananya .

genny da bomb said...

betoi tu kak ti..kalo laki saya je yang gi alamatnya mmg itu rega yang bagi..itu la yang dia bayar...oo tidakk..tak bole tak bole..kena nego selagi bole kekekeke

Siti @ nurie said...

kalau ct, bab bab nego ni mmg x de dlm kamus...kalau bnda tu mahal, mmg terus blha..silap2 tokey kedai tu tanya nape x beli...last2, dia yg trunkn rege sndiri..hik hik..tp, kalau asben ct, mmg terror bab nego2 ni...sbb tu kkdg segan gak jln ngn dia..hua hua hua..trbalik sudah...

genny da bomb said...

siti @ nurie - kalo benda lain maybe la blah teruih..ni cemana nk blah dh mmg nk tukar tayar hahahah..malas nk nk kesana sini kan nk tukar tayar depan umah je hehe

Lenny said...

aahhahah.. sama la perangai kita nieh genie..

sampai hubby panggil lenny.. discount card dier.. bleh?

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino