Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Naik Basikal/Gerek ke Pejabat?

Thursday, January 27

beskal ni pakai bateri ke?kene kayuh tak?

PRESIDEN Perbadanan Putrajaya, Tan Sri Samsuddin Osman, bersama pegawai pengurusan tertinggi Perbadanan Putrajaya berbasikal sejauh dua kilometer dari Perbadanan Putrajaya ke Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar bagi menghadiri mesyuarat pasca kabinet kementerian itu di Putrajaya, hari ini. Inisiatif berbasikal itu adalah bagi menggalakkan penggunaan kenderaan tidak bermotor selain menjadikan bandar Putrajaya sebagai Bandar Hijau seperti yang dibentangkan Perdana Menteri dalam Bajet 2011 iaitu menjadikan Putrajaya sebagai Projek Perintis Bandar Hijau. - Foto NSTP



Bila baca ni...dalam hati..okkk...ermmm...ermmmm..bole ke masalahnye??yes boleh kalo rumah nak ke pejabat dalam lingkungan sehingga 1-2km maybe logik untuk berbuat demikian..paling banyak 3km la.tapi kalo macam yang keje jauh-jauh ni camno??macam saya ni 56km pegi balik...wahhhhhhh!!! pancitttt dah bole masuk senarai pasukan negara wakil kayuh beskal dah kot..hahahhahaha..memang elok-elok sampai opis, orang dah nak balik keje balik pulak dah..hahaha..jawabnya dok atas jalan sepanjang masa je la..wakakkaa..lagi..kalo ada anak cemana nak antar gi neseri naik beskal..kalo dah besar bole la..kalo kocik laie??hihihi..kena buat bakul kat depan beskal...

hehe..dulu zaman kocik2 ada la kayuh beskal pi skolah..ada la dalam 1-2km nak ke sekolah tu..amik masa dalam 15-20minit gak le kayuh beskal..pape pun..saya sokong hasrat dorang mengayuh basikal dalam putrajaya tu..teruskan hasrat murni anda itu...bagi saya..rasanya idak le dapat direalisasikan..huhuhuhu..



4 sweet thoughts:

JJay said...

hahahaha..geni, aku salah sorang yg tingin nak naik basikal ni...basikal ni tak payah kayuh..bawah seat ada kotak hitam..ada bateri...leh jalan mcm motor..mcm basikal dalam citer spiderman tu..umah aku p pejabat baru dalam 20 minit jalan kaki..so, ok la kan naik basikal lalu tepi tasik...tp bila pikir nak kena hantar rania n ayesh pi babyseater...payah la..

JJay said...

pehtu kat pejabat aku..ada budak lelaki ni naik basikal mai opis..basikal naik lif bawa naik pejabat tau..simpan kat stor atas..basikal rega dekat 10ribu..budak pompuan sume tergila2 kat dia...dah la pegawai bujang, handsome, macho naik basikal pi pejabat...siap ada helmet bagai sume..smpai pejabat dia tukar pi bilik air tukar baju pejabat..

genny da bomb said...

wahhh...ramai la tergila2 ek..hihi..siap bawak naik beskal kat opis..kalo 20minit jalan kaki memang buleh sangat la naik beskal..kalo rania ng ayesh anta dkt ng umah bole la..anta dorang dulu pastu naik beskal pi opis..hehhee..kalo naik keta lg lambat sampai kan..aku kalo buat gitu..mau aku dok berabis masa atas jalan ja laa...hahahaha

Anis said...

Aku kayuh beskal sampai Matrix oii...
Kecik pungkoq !!!

Mak aku kata aku kayuh beskal macam kelin mabuk... hahahaha.. berdesup peginya.

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino