Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Memang takde citer lain laa...

Monday, July 20

wakakaka...mmg sesuai le ng tajuk tu..mak pun tatau nk stori mori ape lagi dah..kadang bila dtg waktu mati kutu..bukan takat kutu yang mati..segala2nya la mati skali kakakaka..



neway layankan sajer bahasa2 skema anakku ini...



Nuqman : "Abah,saya rasa ada sesuatu terjadi" (sambil berdiri pegang seluar)
Abah : "ape nye "
Nuqman : "saya nk kencing..tolong buka lampu toilet!!"


Nuqman : "Abah, saya rasa ada sesuatu di belakang saya"
Abah : " ada apa"
Nuqman : "saya nk berak!!"
Abah : "kejap ye nuqman"
Nuqman : " cepat la..dh nak keluar ni!" ( cam biasa la..tergedik2 melompat)

Ummi : "nuqman ni ensem la..comel nih"
Nuqman : " ye la..saya memang la ensem pon..tak tau lagi ke" (muka selamba jek)



kakakaka..lawokk la ayat nuqman ni...tak tahan la mak nk gelak ng bahasa2 dia ni..huhuhuhu..apsal la dia cam gini..adoila..ikut sape la budak ni..abah la ni..suka sgt nk cakap skema2 ng dia..macam teater bangsawan pun ado kadang2 hahahaha...

Nuqman ni kadang2 ada gak suka dok cakap sorang2..imagine sorang2 dia la kot..dia la org jahat..dia la yang baik..dia mmg make full used of lego..mcm2 yang dia buat..pistol la..helikopter la..pandai jugak dia mereka2 buat mende2 tu..mak ni kalo tgk gambo bleh la ikut..nk reka sdiri mmg out laa..skang ni,hari2 cakap pasal transformer ng abah..megatron la..decepticon la..optimus la..bumblebee la...bosan le ummi nk dengo..gi petronas nk transformer..gi kfc pun dok la keras kat display tu selagi tak beli..tgk smp mak pun dh tau sket2 nama watak dlm citer transformers, selalu sgt borak dua org ni..ha cakap le berdua..dlm umah tu mmg ada dua org je pn..ummi ni takde..eh jeles plak mak ni kan..hahahha (mmg pun)

6 sweet thoughts:

sujaihah said...

hehhe...anak sapa lagi..dok meloya buruk yr...

AbahNuqman said...

hahaha.. nuqman mmg ayat skema sebab ikut citer playhouse disney..
dahla pagi2 asyik nangis je kat neseri.. abah kena berguru lagi neh, cari skil memujuk nuqman yg suka wat perangai di pagi hari..

genny da bomb said...

sujaihah- akak mana ada loyar buruk..akak loyar new saja haha

abah - gali jgn tak gali..kalo org anta sure dia tak nangis hehe

cikda said...

genny..
dahsyat jugak penangan katun ek..sepupu aku plak pandai menjawab kena kan org balik..mcm sincan..tu lg sakit hati

my little family said...

mcm shincan pulak :-p

JuJue said...

ehh bagus tu...creative...

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino