Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Bila si anak diajar bahasa negeri mak pak dia

Monday, August 24


nuqman ni mmg kalo cakap dia mmg bahasa kl2 ni..ye la dok neseri cikgu2 cakap bahasa sini mmg dia cakap sini je la..takde terpengaruh ng bahasa2 mak pak dia ni..so semalam mak pak dia ni saje nk membebankan otak budak ni biar dia keje keras sket..

Abah : "Nuqman tak pandai cakap kelate lagi kan..jom kecek kelate ng abah"
Nuqman : "saya tak tahu la abah cakap apa"
Abah : " Nuqman pehe (paham) dok abah kecek gapo?"
Nuqman : -silent-main mainan dia..kompem la dia tak paham mende hahaha

tetiba ummi mencelah...

Ummi : "nuqman jom cakap kedah pulak..nuqman nk keluaq pi mana2 dak?"
Nuqman : "keluaq tu apa?"
Ummi : " keluaq tu tubik"(tubik ni dia tau..tapi dia sebut kubik haha)
Nuqman : " oo..kubik"
Ummi : " nuqman tau tak pi tu apa?"
Nuqman : "ermmmm p p p " (dia ingat hurup p pulak)
Ummi : " bukan la..pi tu apa nuqman "
Nuqman : " pil vitamin ke??ummi nk pil vitamin" (ke situ plak dia)

kesimpulannya..nuqman tak mewarisi mana2 bahasa mak pak dia..bila la kami nak ajar dia cakap bahasa utara/kelate plak ni..sekiann..


4 sweet thoughts:

AbahNuqman said...

utk pengetahuan, pil vitamin nuqman tu dalam bentuk huruf.. so dia ingat p tu vitamin dia la tu gamaknye hehehhe..

my little family said...

Anis speking dua2 bahasa..hahaha..air = ayaq, hujan =uje..
skrg ni dok ckp omputih..sapa2 pun xpaham..hahaha

kirana said...

hahahhahaha
haru nuqman..pening dia kedah vs kelate

aku lak nnt kedah vs melaka

tp aku rasa nnt anak aku mesti ikut ckp aku..sbb bapak dia pendiam

hang demam tak kebah lagik ka

Siti @ nurie said...

aduh,,,pening kepala anak tu lama2 ..tapi ok juga kalau ngajar dia ckp negeri..nanti kalau balik kmpung, dia dok pehe lak ada atok2 dia ckp...he he he

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino