Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

mask,pasar borong,jusco,masak

Sunday, August 9

disebabkan semua barang2 dah abess..so terpaksa la merajinkan diri gi pasar borong nk beli barang2..so sebab tempat2 tu ramai orang..so we decide nak pakai mask la..sampai sana suma orang pandang ja sebab pakai mask..nape ye??pelik ke pakai mask ni??macam org bersalah plak dibuatnya rakyat mesia ni..haihhh..tak paham betul..

gambo nuqman je sempat amik..gambo ummi abah lupa dah kalut2 hihi
dah abis beli..gi plak jusco..sebab nk beli barang nk buat spageti..spageti ada tapi bahan2 plak takde..sama jugak..kat sini pun orang pandang lain macam..hello..mak bukan sakit ok..mak amik langkah2 precaution yang mana mak buleh buat jaaa...apsal korang cam pelik2 plakkk..gi pasar borong + jusco, cuma nampak sorang je pakai selain kami tiga orang..yang lain..mcm biasa saja..plus jusco pun tak ramai orang..kaunter bukak tiga jek..hangin tol mak..beratur bukan main panjang lagi..aduila..
last2 kul 12 baru balik umah..sesi masak2 bermula...hehe..biasa la ari minggu masak2 la mana yang larat..

wat sambal belacan guna menda blender moulinex kecik comei ni jek..malas nk tumbuk..mak sayang betul blender kecik ni..dah 5 tahun lebih dah tapi ok lagi..senang je nak pakai..present kawen dulu..nk blend tekan je sket..


sambal belacan dlm masa beberapa saat saja...hihi



hasilnya..cam tumbuk kan??


rendang daging..gabungan rendang tok + rendang ayam =rendang tok yam..buleh??kakakaka..macam panggilan kat mak kat kg plak..anak2 buah kat kampung panggil nenek dorang tokyam..hihi


menu hari ni..rendang tok yam, udang goreng kicap,sambal belacan n petaiiii...sedapppppppp (puji diri sendiri sajaaaa..sile kasik laluan..)







10 sweet thoughts:

Mummy Dasy said...

huhuhu dah lama teringin nak beli blender tu sng nak wat smbl belcan tp hBy x kasi.... pedulikan jek diorg tu...

kirana said...

kecur air lioq aku aihhhh tgnk sambal belacan hang genniiii



aku tatau pon ada blender kecik tu

genny da bomb said...

mummy dasy - beli kak jgn tak beli hehe..kecik2 byk gunanya

kirana - ana..aku pun tatau jenama tu wujud hahah..masa kawen baru la aku tau dia wujud..aku ingat cokia2 jek rupanya branded..laki aku la cakap..aku pun tatau..tp tahan lama la..

fungsi sebenar nk blend benda2 kering..tapi aku boh gak la sket air dlm tu..mmg best weh..haha..kalo nk wat spageti pun rajin la..sbb leh guna tu nk cincang bawang..malas la katakan hihi

cikda said...

genny
comel jek petai..sebutir-sebutir

genny da bomb said...

cikda-haha..aku beli yang dh siap kopek..malas beli yang papan2 tu..malas kopek satu la..beli je yang org dh siap kopek..

shaifulsafar said...

genny, laki u keje kat genome malaysian institute kat MTDC tu erk?.. siapa erk nama hubby u?...

shaifulsafar said...

ooo... silap tgk, GMI german malaysian institute erk...ekekeke...

genny da bomb said...

shaiful - hahahaha...sendiri betulkan pulak..tak sempat nk menjawab..hehehe

AbahNuqman said...

yee.. itulah tempat kerjaku heheheh...

memang best makan nasik panas2 ngan sambal belacan.. kalo ada ikan kembung bakar neh.. pergghh best wooo.. rendang ummi mmg mabeles, abah bukannya tau sangat pasal ingredien tu sume2.. yang penting lidah rasa sedap dan nasik kena tambah hahahahaha

genny da bomb said...

abah-tq abah..awak le pengkritik mak terhebat...hihihihi

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino