Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Semoga selamat semuanya...aminnnn

Friday, November 13

Rabu lepas mak amik cuti sebab nak antar mak mertua menunaikan haji..Alhamdulillah mama dapat gi haji lagi tahun ni..cadangnya mula-mula tu nak gi hari rabu pagi la sebelum dia bertolak ikut rombongan bawah Tabung Haji.Tapi mama takut nanti kelam kabut pulak so kami gi malam Selasa tu la lepas dia sampai dari Kelantan..mak balik keja tu masak la sardin n bawak roti skali untuk mama makan..takut2 breakfast kat sana nanti ada guna ayam mama takleh makan pulak..sampai dekat Kompleks Tabung Haji tu dalam kul 10.30malam camtu la..Dengan hujan malam tu..ng abah chicken pox (CP) tu lagi kan..tapi takpe kena gi gak la..nak jumpa mama kan..abah pakai baju,pakai sweater,pakai kasut siap ng stokin skali,bawak towel skali nk cover muka..ye la kan orang cakap kalo CP ni takleh kena ujan kan..kang berkawah2 plak tempat CP tu suma..


Sebelum gi tu,suh la abah cuci muka dia..kang orang ingat dia momok plak bertepung muka tu hahah..dia cakap dia malas nk cuci kakaka..sukati la abah oii..sampai2 Kompleks tu..mak aii ramainya orang..ngan abah berselubung gitu kan..orang pandang2 je..mak tengok dari belakang n notice la macam orang curious nape abah berselubung sampai gitu tutup2 muka..kakakakakaka..mesti dorang ingat abah ni pengganas nak bom ke ape ke hihihi..sian abah..jumpa mama pun takleh nk salam2 peluk2 ke...boleh pandang dari jauh je la..

Satu je tak puas ati sket..sebab dorang suma tu hanya boleh masuk bilik pukul 3 pagi..mak aii..jenuh la dok berlepak2 kat luar kompleks tu..dengan hujannya..basahnye..kesian kat yang warga emas ni la..nak2 pulak kalo yang ada sakit2 cam darah tinggi kan..mau naik darah dok nunggu tak dapat tido suma..kami balik dari sana dah nak pukul 1 lebih rasanya..sampai umah dah nak dekat kul 2 pagi..haiyoh sangat penat..nasib baik cuti rabu..kalo dak mau mak kelambatan gi keja huhu..

Semoga mama selamat sihat sejahtera sepanjang kat sana dan dapat buat haji tanpa apa2 masalah n semoga segala doa mama dimakbulkan Allah swt..aminnnn...

gambo lupa la nak amik..malas nak amik sama ujan2 rimas nk keluarkan itu ini huhuhuhu..

4 sweet thoughts:

kirana said...

hang kirim doa apa geni?

aku tak reg haji lagik ni...huhu tak mau la pi masa tua2 ..

genny da bomb said...

ana,aku kirim doa yang baik2 ja..aku mintak dia doakan kami yang baik2 saja..kejayaan dunia akhirat hehe

AbahNuqman said...

Moga mama dipelihara kesihatan, dipermudahkan mengerjakan ibadah kat sana, mendapat haji mabrur dan kembali ke pangkuan keluarga dengan selamat... amin

Anonymous said...

Ya, mungkin kerana itu

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino