Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Daftar sekolah anak..

Wednesday, January 20

Tengah berfikir2 macamana nk daftar darjah satu si nuqman ni..mengikut cerita kawan2 ng jiran2 yang dok bangi, kena daftar seawal 5 tahun..kalo tak nanti dapat sekolah jauh dari rumah..n fikir jugak macamana la nak atur dia nye pegi balik sekolah nanti..kompem dah mak tak dapat nk amik dia kalo sekolah sesi pagi kan..abah bole amik..tapi kalo abah oustation...cemana??kalo nak bagi dia transit,nk kena pikir cemana nk transit pulak..kat mana??naik apa??aduila..kalo time2 camni yang ase nk keje dekat dengan umah..nk antar amik anak sendiri..bila la gamaknya nk dapat peluang macam tu huhuhuu..seronok tgk kakakku kat kg..tempat keja ng umah tak smp 1km..sekolah pun dlm 1-2km jek..kompem ari2 amik antar anak dia..kalo kat sini..cemana la nk buat camtu kan..majoriti tempat keja dalam 1/2jam-1jam nk ke opis kan..

Hmm..papepun nk kena amik cuti, gi daftar sekolah nuqman..nk kena sevey a to z gak ni..takde pengalaman lagi nih..tgk bas sekolah,van mmg ada lalu kat depan umah..cuma tatau budak2 tu sekolah mana je la..hmm..pasal tu nnti tahun depan pikir..skang ni..aim kena daftar sekolah dulu..sape2 dok bangi dekat Seksyen 8 leh tak gitau kat mana skolah terdekat ek..yang dengar sekolah sg ramal dalam..tapi kat mana pun tatau lagi hahaha...

11 sweet thoughts:

kirana said...

tu aku dok pening tgk kawan aku dok kisah anak2 dia time masuk sekolah

nnt time aku pulak..jenuh..
sekolah mmg dekat ngn umah..belakang jer..kalau kite dulu2 kayuh beskal jer..skrg ni tak selamat ..kena la carik van jugak


nak transit..sekolah agama..sekolah kebangsaan..adoiii huhu

fazilzura said...

besh nye ... anak dh nk skolah drjah 1 yek ..

tp bile diorg ni dh beso .. sure windu time2 diorg kecik2 kan

lovelygift said...

salam.....just nk bg info ckit....u better call dulu sekolah yg u nak masukkan anak...tnya dia bulan berapa dia buka utk pendaftaran.....saya punya pengalaman thun lepas masa daftarkan anak, saya pun tak tau apa2 main hentam je...rupa2nya bulan 3 sekolah buka utk pendaftaran....so, terpaksalah datang balik bulan 3.

genny da bomb said...

lovelygift - oo ye ke camtu ek..ok2 thanks anyway for the info..nk kena cari no tepon tanya dulu la kan..

genny da bomb said...

kirana - tu la ana oii..serabut gak aku dok pikir ni..padahal lagi 2 tahun lagi hahaha

fazilzura - nuqman baru 5tahun tahun ni..tapi sebab jiran n kawan2 dok bangi gitau kena daftar umo 5 tahun so tu yang sibuk nk tanya ni..huhu..

cikda said...

genny
aku rasa kena tepon dulu..betul tu..
tanya sekolah..

ShAzA said...

bertenang...
ko tepon dulu skolah tu,kalu x tahu no skolah ko tepon operator TM minta no...
lepas tu baru pikir nak transit mane...

genny da bomb said...

cikda, shaza - aku dah call dah sekolah tu..n betul la pendaftaran bulan 3 nanti..so aku kena cuti sehari la bulan 3 nanti hehehe..

thanks anyway

aznitaz said...

genny,

salam kenal. anak kita pon 5 thn tahun ni. tp belum pk lagik nak daftar kat mana. serabut ms nak pilih tadika dia hari tu pon x ilang lagi :)

genny da bomb said...

aznitaz - salam kenal jugak..saya pun mencari sebab org area situ cakap kena daftar awal..huhuhu..takut gak kang ke mana plak dapat skolah jauh2 nanti kang..

nasib baik masa pilih tadika tu tahun lepas..hahah..tahun ni continue jek..hehehe

Pelangi said...

umar pun x daftar lg..tgh dok pk2 gak ni bila nk daftar..nk kena pi tnya bila depa open for registration..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino