Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

"Saya ada duit ni"

Monday, January 18

Ahad malam..sebab tak gi mana2 selain gi pasar borong je pagi tu so malamnya kami melangkah ke "kedai runcit" masa dok Seri Kembangan dulu...tak lain tak bukan Jusco equine la..dulu Jusco tu mcm kedai runcit je lah..takde barang je terus ke situ..mentang2 la 5 min je sampai kan hahah..Orang siang2 berjalan tapi kami ni suka la malam2 baru nk kuar..Ayat feveret abah " malam la sejuk..siang panas" ..Gi pun sebab nak beli Iron aid kat Cosway sebab dah abis..sambil jalan2 buang masa hihi..
So Nuqman cam biasa la hepi je la dia kalo bab kuar2 ni..tapi kali ni dia ada MISI okeh!!! MISI !!! Mula2 mak pak dia ni tak sedar pun dengan MISI nuqman ni..masa on the way nk ke sana, ada la satu time ni dengar syiling berderai2 dalam keta..tanya la Nuqman.."nuqman wat apa tu"...dia jawab " takde ape lah" ..ok so takpe la tgk la dia dok kutip syiling2 bertabur kat seat belakang keta tu kan..


Dah sampai Jusco tu terus la tuju ke Cosway ng Nuqman..abah cakap dia nk gi mana tah..so dah lepas beli2 barang kat situ kuar dari Cosway tu ada la kedai kecik2 jual menan la tudung suma tu kan..Nuqman pun dengan excitednya gi la dekat kedai menan tu.. "Ummi saya nak beli mainan tu"..sambil tunjuk kat Bumblebee..bukan yang mahal la..yang belas2 inggit je la..mak pak dia pun ayat standard la kan.."Tak bleh..tak bleh..ummi ng abah takde duit...nanti gaji la ye kita beli" ..sebab dia ni macam setiap minggu ade je la menan baru..tak kira la orang bagi ke..beli ke..so mmg camtu la ayat mak pak dia..dh penuh bakul tak muat dah nuqman ooiii..TAPI TAU APA DIA BALAS BALIK DENGAN JAWAPAN MAK PAK DIA??


"NI SAYA ADA DUIT NI"
-
-
-
-

-
-
-
-
-
-

mula2 muka frust mak tanak beli kann

adoila kelakar la nuqman..sambil menunjuk segenggam syiling 50sen yang dia amik kat umah..yang berderai dalam keta tadi syiling2 tu la..ada la kot dalam 10-15 keping syiling 50sen..so dosebabkan dia wat kelakar ni..umminye pun rasa hepi nk membeli kasik kat dia..waktu nak bayar dia sua jugak duit 50sen segenggam tu kat cina jaga kedai tu..cina tu sengih je kat nuqman..balance duit syiling dari duit kertas yang mak kasi,cina tu kasik kat nuqman balik..kelakar betul lahh..tak sangka dia nak buat camtu..agaknya sebab mak pak dia suka sangat cakap takde duit kan..ha ni nuqman ada duit nih..belikanlaaaa!!!hahahhaaa

6 sweet thoughts:

AbahNuqman said...

lepas ni kena sembunyik laa syiling kat umah kita.. dah ada orang amik peluang menjayakan misi hampir mustahil ekekkeke

JMR said...

cumel nuqman..pandai gk tuh..dh takleh tipu kot budak2 zmn skang nih...hehehe

sujaihah said...

meh bg unti wan duit tu...

unti simpan kan..hehhehe

Anis said...

Nuqman, lenkali jgn amik duit syiling.. Amik je 50 sekeping terus.. mesti tercapai MISI Nuqman tu..

Hehehehe.. tak pe.. cuba lagi, Nuqman!

ShAzA said...

makkk aiii dah pandai nuqman...kuang..kuang..kantoi ko ct...hahahh

my little family said...

MAMA NK KENA POW KAT NUQMAN LA TU,...HEHE

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino