Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Bacalah Anakku..

Thursday, November 18

Mungkin saya agak lambat memperkenalkan buku2 macam ni kat Nuqman..memikirkan nanti dia cepat bosan so kami kat rumah takde la ajar apa2 sangat pun kat nuqman..ajar sikit2 main2 gitu je..abah ajar nuqman iqra' sikit2..selama ni saya ajar dia mengeja bm cara lama..macam kita dulu2 belajar..tapi rupanya buku kat bawah ni lain pulak konsep dia..n sabtu baru ni baru beli,nuqman dah abis 2 buku tu dalam masa tak sampai 1/2 jam!!wahhh..siri bacaan pantas betul nih..huhuhuhu..

ni la bukunya..mesti mak2 yang lain dah familiar kan..

Selama ni saya risau takut dia lambat..sebab bila ajar cara lama..dia macam lambat..ke memang dia saje2 buat malas sebab nak tengok tv..hahahha..so ummi tak payah risau2 lagi..bila dia baca buku tu tak sampai 1/2 jam dah abis dua buku..maka tiada apa yang nak dirisaukan..nuqman normal notti2 cam budak lain..hihi..dapat hadiah idola 5 tahun tu lagi la buat ummi tak payah risau..so just go with the flow sajalah nuqman ye..ummi tanak beli buku banyak2 kat nuqman..cukup la iqra' ngan ni je..lain2 semua kita manual ja..hehhe..lagipun boring la balik umah pun belajar kan..hmm..tanak kalo dia tau macam2 nanti darjah 1 dia boring sebab semua dah tau..so jadi memberontak plak nanti..huhu




3 sweet thoughts:

ana-kirana said...

aku beli gak...tapi dah terkoyah buku 1 ahhaha..aisya ngn aiman berebut
tak ajar sgt pon sbb ni konsep phonic..kat tadika konsep lain
takut bercelaru

Lovely Bella said...

go nuqman go!! hehehhe :)

genny da bomb said...

ana-nuqman ni rasanya dua2 dia bole..selama ni aku ajar dia manual cam kita la..bila bagi buku ni dia cam tgk je dah bole baca..aku heran gak apa ada kat buku tu..dia tgk n baca senang je hahaaha..

bella - tgh caiyuk2 kan dia la ni..hehhee..tp biasa2 je..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino