Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

bijak bijak

Monday, March 2

ummi : "nuqman ni ape yang suka tonggek2 ni...tertonggek2"
nuqman : "abah ada orang cakap tonggek..namanya ummi..dia cakap tonggek..tak baik la ummi cakap tonggek nnti Allah marah" (klako sebab cakap namanya ummi tu kekeke)

skang ni kalo sape cakap tak senonoh je..bodo ke,ba** ke,kentut ke ape ke suma dia balas jangan cakap mcmtu nnti Allah marah..bagussss...

nuqman : "kita nak gi mana ni ummi"
ummi : "kita kan kat jusco ni"
nuqman : " nak beli apa ummi "
ummi : "nak beli baju abah,suar abah"
nuqman :"lagi?"
ummi : "nak beli susu nuqman,nak beli sabun"
nuqman : " ermmm..lagi?"(apsal byk sgt lagi dia ni)
ummi : "beli makanan ke ape ke"
nuqman : "emmm..lagi?" (skali lagi)
ummi : "tu je kot"
nuqman : "emmmm..mainan?"(ooooooooo..ini le sebabnye byk lagi tu hahahhaha"
ummi : "takde2 mainan selalu dah beli takde duit nk beli menan"
nuqman : "ye kan ummi,mainan dah takde, mana mainan ni ummi "
ummi : " jusco dah buang suma mainan sbb mainan dah busuk"(ape la aku nye jawapan tak munasabah lgsg hahaha)
nuqman : (buat ala2 menghirup udara segar kekdahnye muka dia tu) "emmm wangi je ummi mana ada busuk"
ummi : "errr..senang cakap takde menan la..ummi takde duit" (budus jawapan standard jek hahaha)

nuqman dah diapers free..dalam 4 5 bulan camtu la..so far dia tak penah la terbabas sejak2 diapers free ni...tp malam sabtu dia terkencing sbb byk minum air kot siang tu..abis le basah katilku..pastu tido petang ahad pun kencing jugak dlm suar..tatau nape..sll dia kejut ummi or abah kalo nk terkencing..smlm kasik le pakai pampers kejap..takut terbabas lagi..cek pagi tadi ok plak..agaknye sbb bykkkkkk sgt dia minum tu..bila tanya dia..sape kencing semalam basah katil,dia jawab dia..pastu kalo tanya lagi..dia kata..bising la ummi ni sambil tutup tinge ahahhaa..agaknya dia malu sbb dia terbabas..n takut umminye citer ng ckgunye haha..

3 sweet thoughts:

kirana said...

wah duit diapers leh beli benda lain dah geni..best2!
bagus nuqman..selagi ummi tak sebut..tanya smpai ummi pengsan

AbahNuqman said...

hahahaha.."namanya ummi" yang klakar tu..menda la nuqman neh. hehehe..mcm ummi tu kekwn dia kat neseri jek nak report2 mcm tu..ummi pon satu, nak kelentong anak pon takyah la bagi alasan mainan busuk..apa raaaa.kalo org org cakap mainan mahal..haaa straight forward kan jawapan takde belit2..

awien80 said...

suka la genni..tiap2 kali baca posting hang sure aku gelak sengsorang..haha..what a hepi family..hihi..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino