Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

mengadu domba..

Tuesday, March 3

hihihi..nuqman skang ni sangat la suka mengadu sana sini..gado ng ummi..ngadu kat abah..gado ng abah,ngadu kat ummi plak..siap ada komplot takmo kawan la apa la suma..kalo abah marah..datang menonong kat ummi sambil bisik.."ummi,kita takyah kawan abah kan..abah jahat..biar dia duduk sorang2"...tapi ni sangatla jarang berlaku la kan...sbb umminye lagi le byk sesi gado2 ng anak ni hahahhaa..selalunya ayat takmo kawan ummi lagi byk..menci le dua beranak tu!suka komplot takmo kawan ng mak..huhhh!

pagi tadi mimpi ape la kul 6 dh bangun pastu nak mandi...citer pasal mandi..ada gak ayat nuqman ni yang lawok.."ummi,air ujan(air shower tu le) ni nampak macam hebat la"(sambil lompat2 terkinja2..menci le sgt nengok dia terkinja2 melompat nak mandi pun..ape kes mandi pun nk kene bergelak ketawa...sakit jiwo mak kalo kene mandi dia..nk gosok gigi pun nk kene gelak seround dua sambil lompat2 lagi..erghhhh..kadang2 mak sepuk dia suh dia diam..tak larat le nk tunggu terlompat2..nk sabun pun lari sana sini..arghhhhh sangat lama kalo nk mandi dia kalo melayan lompat2 dia tuh...

smlm balik neseri..mengadu lagi kat abah..ummi tak balik lagi sangkut dalam jam ujan..ummi balik pun ngadu lagi mende sama

nuqman :"abah,awin kan dia makan roti canai orang"(roti paratha bekal dia tu dia panggil roti canai)
tatau le apa abah layan kan...bila ummi balik..dia cakap lagi mende sama sambil muka sedih
nuqman : " ummi,awin kan dia makan roti canai nuqman"
ummi : "nuqman dapat makan tak?"
nuqman :"makan"
ummi : "nape nuqman tak cakap kat awin jangan makan semua"
nuqman :"awin tu makan roti org"(tak menjawab soklan betul)
ummi :"nuqman makan bape roti"
nuqman "nuqman makan dua"
ummi :"aik..kan ummi bagi dua abis nuqman makan dua bilanye awin makan"
nuqman :"awin makan roti org"(tak jwb soklan lagi..agaknya ada la tu budak tu mkn separuh ke kan hehe-sbb tu mak suka bagi byk..kadang nuqman ni lembut ng kawan2..tak melawan)
ummi :"takpe la dia makan sikit je"
nuqman : "ummi panggil polis,ahli sihir ng hantu tangkap awin..nuqman nak suruh ahli sihir tukar awin jadi pokok besar"(wakakakakakka..dah bertambah kepercayaan dia)
ummi :"errr..ok" (blurrr)

hehe..cam ni la nuqman hari2..ade je citer dia nak citer kat neseri dia..dah pandai ngadu itu ini..dh leh gitau sape pukul dia ke..buli dia ke..makan makanan dia ke..ok la kan..budak2 kan tak reti nipu..cakap lurus je..so far takde la apa sgt pun..biasa la budak2 gado sesama dorang..normal la tu hehehe..

5 sweet thoughts:

AbahNuqman said...

kelakar la nuqman nie..skang takde panggil2 pulis dah..terus panggil hantu ngan ahli sihir yang tak tahan tuh hahaha..siap kata ahli sihir tu baik plak tu...anasir mana la yang dah racun anak kita ni hehehehe

CikBee said...

wooo...ada ati nak tukar org jd pokok besar hehe..
esok2 suh ahli sihir tukar org jd peti ais pulak..ekekeke

awien80 said...

there's one thing pasal peti ais yang aku tak leh lupa dengan genny nie...haha..remember genni?? hehe..sampai bila2 bila org sebut peti ais aku akan ingat genny n sengih sorang2..haha..

genny da bomb said...

awien80-ampess hang ayu....mana la aku nk tau peti ais aku sejuk beku camtu....kekekekkeke

cikbee - hehehhee aku pun terkujat mana la dia blajo cakap ahli sihir lak

abah-ada la tu dia tgk citer2 kat neseri..katun2 ahli sihir le kot hehe

Fiena said...

hahahahahaha
aku pun nk gelak gak pasal tembikai batu
muahahaahahah

psssttt cikgu.. aritu geni majuk sbb pa
ahaks

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino