Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Saya mesti OK punya

Tuesday, April 14

Ari Jumaat,masa abah amik nuqman dia cakap mata nuqman bengkak mcm kena gigit..so takpe la ari sabtu sblm gi wat operasi mencari neseri ng langsir,drop by kejap dkt Klinik Jameaton nk amik ubat dia

Dr : hai nuqman...wahh dia ada ultraman. Nama apa ultraman tu (nuqman bwk ultraman 2 ketul)
Nuqman : Ni namanya ultraman dyna..ni plak ultraman zearth(betul ke mak sebut ni la mak dgr dia sebut wakakakaka..mak tatau nama2 ultraman)
Dr : oo pandainya dia tau nama ultraman..nuqman sakit mata ye
nuqman : ye dr nuqman sakit mata..dr ultraman ni nnti dia akan melawan dengan ultraman jahat (ade ke ultraman jahat)
Dr : oo ye ke dia lawan ng ultraman jahat(dah sudah doktor skali terjebak kena melayan citer dia yang ntah apa2 main sebut tu kekeke-sambil2 tu dia cek skali la mata nuqman tu)
Nuqman : aah dia akan melawan macam ni(sambil laga2kan ultraman dia tuh)
Dr : oo mcm tu ke dia lawan..ok nnti dr bagi ubat nuqman makan ye..nuqman nk vitamin tak?
Nuqman : nak..mana vitamin?
Dr : ok dr bagi vitamin..nuqman bagi ultraman kat dr boleh?
Nuqman : nah amik ni ( kasik ultraman satu kat dr..dr bagi la vitamin kat dia)
Dr : ok thank you..baik nuqman ni

Nuqman tak berganjak dari depan dr..hahahaha tak iklas kekdahnye kasik ultraman tu..nk vitamin tu je lebih..last2 dr kasik balik ultraman baru le nk kuar bilik tu

Nuqman : terima kasih dr
Dr : sama-sama




lagi dekat nk pindah..lagi macam2 nk kena pikir...smlm dah bagitau neseri nuqman sekarang ni yang kami akan pindah dlm 2 minggu lagi..sedey plak nmpk muka cikgu2 dia..hmm..mak tanak tgk muka ckgunye lama2 rasa nk menangis plak kat situ..lepas bagitau sket2 amik nuqman pastu terus balik umah..dalam keta tanya nuqman..

Ummi : "Nuqman nanti kena duduk neseri baru tau...neseri yang kita tgk aritu..nuqman suka tak?"
Nuqman : "Ummi saya nak duduk dekat neseri baru"
Ummi : " oo ye ke nuqman suka neseri baru ke?'
Nuqman : " suka ummi'
Ummi : "Nuqman ok tak nak pegi neseri baru"
Nuqman : "Saya mesti OK punya" (cam biasa dia cakap cam org besar hihihi-dengan penuh keyakinan muka tuh..nyampas mak nengokk)
Ummi : "ok ke..tak nangis?"
Nuqman : "Saya takkan menangis..tak" (sambil geleng kepala hahaha mmg poyos abis..tgk la nnti sape yang meraung nnti)

Well good for him la dia tak rasa ralat nk pindah neseri ni n macam suka je..tapi who knows..nnti cakap tak serupa bikin..mesti ada punya sesi meraung depan pintu neseri nnti hahahahaha...

5 sweet thoughts:

Mummy Dasy said...

Dapat bygkan muke Nuqman masa ckp "saya ok punye" hikhikhik..bleh caya ke ni?..bijak Nuqman ni..

kirana said...

hahah.bagusnya nuqman bahasakan diri dia saya ekkekeke

my little family said...

Nuqman dah besar..mesti la cerdik kan..kan? kadang2 risau kan bila nk tukar anak kita ke tempat baru. Bukan pe, takut depa xserasi + risau camner la depa jaga anak kita kan?
harap2 ok semua yea..

AbahNuqman said...

hehe..iye ke tak nangis...kawan2 dah ramai, bila pindah tmpt baru ni x tau lagi cikgu cemana, kekawan cemana, silibus cemana...sian nuqman kena biasakan diri dgn tmpt baru...

nuqman bleh berlakon iklan bank rakyat...SAYA MUSTI PILIH!

Miss Moon said...

genie wooo nko yg nuqman dari kicik duk kat nerseri tew pun sedey ........mak nih ha baru setahun letak sitew . Masa bagitau yg nak pindah mak plak yg sedey hokey kalau lebey lama mak akan menangis ..

aku suka la nerseri tew tak tahu la cam na nak cakap semer nyer memuaskan

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino