Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Nuqman yang bijokkk

Friday, April 3

asik citer pasal umah je kan lama tak citer pasal budak bertuah sorang ni..mcm2 dia nye peel skang ni..n makin bertambah la vocab2 dia ng macam2 lagi ayat skema..hahahha..aduila...turun sapa ni ek???(abah tolong jawab abah hahahhaa-jgn smp ummi kuarkan ayat keramat abah tu kekekekkeke)

nuqman :"ummi..nuqman lapar la ummi jom kita gi jusco"
ummi : "lapar kenapa nk pegi jusco pulak?kejap lagi ummi masak la"
nuqman : "kita pegi jusco boleh beli mainan bdaman kat nuqman" (wahhh byk cantik muka)
ummi : "ummi takde duit la nk beli mainan nuqman..nnti ada duit kita beli ye"
nuqman : " ummi takde duit ke..tu ada tu(tunjuk beg)..beli la ummi..kesian nuqman ni(sambil muka cebik2..berlakon kuat!!)"

ummi : "nuqman nak duduk rumah baru tak?"
nuqman : "nak ummi...saya nak duduk umah baru(skang ni mmg cakap saya aje..takde dah nuqman2)
ummi " nnti duduk rumah baru kita buat kek,biskut suma nak tak?nuqman tolong ummi buat ok?"
nuqman : "ok ummi nnti saya tolong awak buat..jangan risau ok..saya janji"(aduile skema sungguh anakku ini)

dalam kereta nk pegi jusco ioi,cam biasa la kerahan untuk memakai tali pinggang bermula

ummi : "nuqman pakai tali pinggang tu"(mak lom pakai lagi tp suh anak pakai"
nuqman : "ok ummi saya dah pakai"
tak lama pastu dia kuis2 kerusi mak ng kaki dia..
nuqman " ummi,kenapa ummi tak pakai tali pinggang lagi"
ummi : "aaa ummi dah pakai la ni'(mak bajet gelap dia tak nmpk la mak tak pakai wakakaka)
nuqman : "dah pakai,tak pakai lagi la tu..belum lagi tu"
ummi : "dah pakai la ni ha.."(buat2 bunyi tali pinggang..apsal aku malas nk pakai tali pinggang???)
nuqman :"ummmmiiiiiii tak pakai lagi la...pakai cepat"(adus kena marah ng anak sdiri)

rupanya dia tgk kat side pintu tu..dia nampak menatang nk sumbat dalam lock tu still ada kat tepi pintu keta...ahahahha..kena la gak tarik pakai...ape daa..anak suh pakai..maknye taknak pakai..pengajaran..nk suh org buat..kita kena buat dulu hehehehhe...

mak selalu la gado ng nuqman ni..aduile..nape la ng anak sdiri pun nak gado..dia pun kecik lagi..tp tatau le..dugaan tol..dia pun suka sgt nk tease mak ni..bila dia salam abah..dia peluk cium bagai..mak pun nak jugak le kan..panggil dia suh salam ng mak plak..dia cakap apa..ala,ngan ummi tak payah..abah je..uhuk..geramnya ng budak kecik ni..nasib baik anak..tapi mak sepuk dia gak..hehehe..tarik dia paksa suh cium gak wakakakakkaa..mak yang budak2 ke dia????

9hb ni besday Nuqman..hmm tgh pikir nk celeb tak kat neseri dia..sbb dia pun dh nk pindah gak kan..tak bgtau lagi pun kat ckgu dia..rasa mcm nk buat..tp mikirkan bajet..ade ke???takpe nuqman..ummi usaha buat jugak kat nuqman ye..mesti dia suka nk tiup2 lilin hehe..

5 sweet thoughts:

kirana said...

geni sudah lupa kah peribahasa,,ketam nk ajar anak berjalan lurus? hehhe

atty's said...

nuqman makin cerdik...hehehehe..

Fiena said...

ekekekek
aku suka nuqman wat muka2 malu dia tu.. kalo jumpa aku hang paksa dia salam pastu kiss aku.. wakakakakaka

pakai seatbelt tu.. aku dh tgk membe aku yg eksiden xpakai seatbelt.. sgt le teruk keadaan nye.. at least kalo pakai, xde la muka hentam kat dashboard.. hihu.. pakai jgn xpakai

psssttt apa ayat keramat abahnuqman tu.. ahaks

AbahNuqman said...

Nuqman memang ayat skema, tak tahan gak...tapi takpela harap dia jadi budak yg berbudi bahasa smp besar. tadi balik pon nangis2, dia ingatkan nak jalan jauh, rupanya beli air kat kedai bawah je..kena marah ngan abah terus tido..hmm, nuqman neh...ummi nie pon sama...ngan anak sendiri pon nak gado2...emm, ayat keramat mana plak ni ummi? (psst..jgn bgtau fienah nanti dia gelak guling2 atas jalan hehe)

Mummy Dasy said...

hahaha ummi dah kena ngan Nuqman, me pun sll gak xpakai seatbelt coz rasa mcm tercekik gitu..

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino