Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

saya perlu pendapat...

Tuesday, April 28

"Puan boleh juga hantar kat taska saya yang dekat dengan rumah puan tu.kalo dia nak msk group 4thn saya akan bawa ke centre 1 lg. daycare saya hantar ke sana semula.ataupun saya minta teacher sana buat aktiviti untuk dia"

begitu le bunyinya sms dari satu neseri yang mak dah reject sbb agak jauh dari rumah..yang mana mak ingat neseri yang kaler purple kat bawah tu adalah untuk budak 4thn..rupanya yang purple tu untuk babies saje..yang 4years above kat tmpt lain..hmm...dari msg tu cam ada kesungguhan sikit la ckgunye memujuk hati mak ni..

"kalo saya perlu hantar awal mcm pukul 6.30-6.45 pagi saya perlu mandikan anak saya siap2 ke?"-mak msg tanya balik dkt ckgunye

"takpe puan teachernye akan mandikan nnti..puan hanya hantar pada daycare 1-3thn tu..nnti saya akan hantar dia ke tadika & hantar dia semula ke daycare petangnya" -balas ckgunye

hmm..bersungguh2 Puan Ros ni meyakinkan saya..hmm..so mak decide nk gi tgk jugakla neseri tu..sblm ni tak tgk la dh dia cakap situ utk 1-3thn saja

so smlm lepas balik keja amik nuqman terus la shoot gi bangi lagi..penatnye rasa..jumpa abah kat sana sbb dia dari opis terus gi umah solat kat sana..kul 8 gi sevey yang neseri 1-3thn..nama cikgu kat situ Siti..yang mana mak kena antar amik dia..hmm..better sket dari neseri kerek tanak mandikan budak pagi2 tuh...ok dh round situ pegi plak tgk tmpt belajar kat tadika satu lagi..hmm..ok jugak...ckgu2nye pun sibuk menerangkan itu ini kat saya..kebetulan masa pegi tu ada budak2 yang tgh tuisyen untuk upsr,,bagus ckgu2 ni siap buat tuisyen utk budak2..ckgu kat sini plak nama fiza & ija..kena tulis ni kang mak lupa ramai ckgu hihi..tgk tmpt mkn pun mcm kantin ok byk dari neseri kerek tuh..lepas terang2 baru tau situ tmpt belajar n makan saja...so ada satu tmpt lagi untuk mandi n tido..tmptnye kat blkg sket dari tadika tu..wah byk la plak persinggahan nuqman ni..gi la plak tgk tmpt untuk tido n mandi tu..hmm..tak ok sket la banding yang lagi dua tu..tp takpe la kejap je dia kat situ..yang pasti mmg tak dpt dh neseri cam neseri nuqman skang ni yang sgt tiptop tuh huwaaa..

so cemana hidup nuqman nnti...

pagi-antar ke daycare 1-3thn..mandi kat situ kalo lom mandi..
ckgunye akan antar ke tadika blajar kul 8-11.30 blajar
11.30 gi ke neseri tmpt mandi n tido smp kul 3..
kul 3-5 blajar j-Qaf kat tadika (betul ke camni..dgr sebut camni le)
kul 5 ckgunye antar ke daycare 1-3thn
mak balik keja amik kat daycare 1-3thn...


kengkawan,ok tak kalo camni jadual harian nuqman???tulun le mak buat keputusan ni..ke better cari yang setempat..kalo yang setempat tu yang kerek tu...tapi nk mandi anak mak pagi2 pun malas camno??mcm tanak nyusahkan ckgunye je.pastu dia nye fees tak masuk iqra..iqra asing plak..yang neseri singgah sana sini tu blajar skali ng iqra..camno ni..tulun mak wat keputusan huhu..or patut ke mak cari neseri lain lagi???

neseri ni RM280-skali ng iqra suma skali..yearly fees RM500(3tempat n ckgunye antar sana sini-tmpt ok sket)
neseri kerek RM260 tak masuk iqra--yearly fees RM600 (setempat n buruk sket)

tulun mak wat keputusan niii...

13 sweet thoughts:

ANAKIRANA said...

geni,
kalo ikut aku yg tak berpengalaman pasal neseri ni kan,
aku letih baca yg transit sana transit sini..kecian kat budak lak rasa..aku baca hang tulis pon aku rasa letih ehehe

tp kalo dari segi harga,,murah dan berpatutan yg transit2 tu ler..sbb cover yg iqra kan


jadi aku rasa aku tak bg jwp kat ko..mintak maap

genny da bomb said...

ana,jaraknye tak jauh...daycare nk ke tadika dlm 200-300m camtu..tadika nk ke tmpt tido tu tak smp 100m..ok ke??tadika nk ke tmpt tido tu jalan pun bleh..tp ckgunya anta naik keta la..yang daycare 1-3thn ke tadika yang kena naik keta la..

ANAKIRANA said...

tak jauh ok kot..tapi kalo hujan2 kan payah nk gi sana sini

ok ja kalo tak kisah..aku tak da pengalaman weh..tu hanya suara2 aku jer hehehe

genny da bomb said...

hmm..lupa plak nk pikir ujan..hmmm..camno ntah blurr dah aku ni..bab2 anta2 ni laki aku la byk anta nnti except bila dia kena outstation je la..rasanya mebi dia terus antar ke tadika..cuma aku ni yang malas nk merentas jalan yang takde trafik tu nk antar anak aku pagi2..kalo ada trafik light senang le..takde trafik light nk kena tgk kiri kanan ng jalan sibuk huhu...waaaa aku dh peningggggggg...kat mana nk cari neseri lagi ni

mama umar said...

apa kata hang benti keja je lah..dok umah jaga nuqman..hehehe..hilang pening masalah cari neseri mai pening lain pulak ujung bulan kan..sori, cadangan tak bernas..nnt aku pikir kan cadangan lain ok :)

OneSue said...

klu wan...wan pilih

"neseri ni RM280-skali ng iqra suma skali..yearly fees RM500(3tempat n ckgunye antar sana sini-tmpt ok sket)"

baca akak punyer blog yang ni..pening mata wan...nasib baik ader summarry yang ayat kat atas tu..klu tak mau tak paham.hehhehe

klu bab pindah2 ni..adat la kak,nuqman dah besar..at lest dia dah pandai pindah2 heheh...semangat dia nanti..nak gi kelas.hehheh

attyfir said...

bagi kty lak..bila kena tuko2 tu..
nuqman le sian..

masa g taska yg 4 thn..semua kawan kt situ..lepas tu nak kena lak antor taska 1-3..nan ado kawan..sian lak nuqman..

genny da bomb said...

sujaihah-dilemanye akakkkk wan oiii

atty's- kak,masa antar tadika 1-3 tu dh kul 5ptg dah..ok le kot..bukan apa..saya mls nk seberang jalan gi amik..so suh ckgu dia letak siap2 kat taska 1-3 tu senang saya jalan kaki je gi amik pun bleh hehe..

kalo la tadika kerek tu dia tak berkira...mmg saya dh antar situ dah..n cantik2 kan sket neseri dia..kalo saya antar tadika kerek tu..nnti saya dtg keja pun sedih pikir anak dok tmpt ng tikar getah pun koyak2..sedey plakkkk..

AbahNuqman said...

tadika tu kena mandi pepagi,bab blajar iqra pon berkira, terus rasa takmo amik neseri tu. advantage dia cuma ada kelas berenang yg kena byr rm75 sebulan..

biarla nuqman bergerak banyak tempat..kita mmg kesian, tapi keta neseri tu lagi kesian kena angkut budak2 tu suma.. yg penting menyenangkan awak..takyah mandikan dia pagi2..senang nak amik dia setempat je..

shaifulsafar said...

hahah... tgk abah jawab... sempoi jer...

genny da bomb said...

abah-nk yang mana ni bah?yang byk2 tmpt ni ke?

shaifulsafar-hehehehehe abahnye mmg sempoi je manjang..umminye ni yang emo lebih hihi

Fiena said...

aku ase cam sian gak nuqman kena pi byk2 tmpt.. tp tgk dr sudut positip, nnt dia lg byk kwn.. pastu bila dia jln byk2.. dia nmpk pemandangan luar lg byk.. xde la busan sgt dok terperuk je kat 1 tmpt.. wat nye plak cikgu yg kerek + busan

org kata byk berjalan byk pengalaman.. eceh..
jd scr xlgsg aku cam setuju plak ngan abahnye..hihihi

alang2 tu aku nk gak komen psl kete abis minyak.. oh aku dh lama x baca blog.. terlmbt la skit nk komen
so bia komen kali ni pjg mcm wat blog sendiri.. hahaha
aku slalu camtu gak.. tp xde la smpai E.. kira dkt2 E tu bese la.. agak2 smpt smpai stesen minyak terus isi la..
tp aku xpenah la smpai keta mati xde minyak..
so aku nk amik kesempatan ini nk gelak guling2 kat abahnuqman
muahahahahahahaaha
*lariiiii*

Mummy Dasy said...

sekali en. abah berkata... klu me pilih yang sama iqra' tu

Related Posts with Thumbnails

***Me nye stories..life is a journey*** Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino